L’empoderament col·lectiu, resposta democràtica als reptes socials

Jornada-Visual-Twitter-1024x512-pxAcció comunitària. Ja us podeu inscriure a les Jornades Internacionals d’Acció Comunitària, que abordaran projectes i polítiques públiques locals encaminades a l’enfortiment del teixit comunitari i la construcció d’una societat civil més forta i organitzada.

Els proper 1 i 2 de març, les Jornades Internacionals d’Acció Comunitària faran del Recinte Modernista de Sant Pau un espai d’intercanvi d’experiències i coneixements entre entitats, associacions i professionals d’arreu del món que fan projectes i polítiques per fomentar i garantir el desenvolupament comunitari.

Les Jornades estan organitzades pel Servei d’Acció Comunitària de l’Ajuntament de Barcelona, conjuntament amb l’Escola de l’IGOP, i volen ser un espai de treball que també visibilitzi l’aposta municipalista per la construcció d’una societat civil més forta i organitzada, amb més iniciativa i més capacitats per esdevenir actor polític.

Aquest model d’enfortiment del teixit comunitari és també una manera d’enfortir la democràcia i la cohesió social, en tant que permet donar respostes i solucions col·lectives als reptes socials.

Referents internacionals

El primer dia de les Jornades, que obrirà el Tercer Tinent d’Alcaldia, Jaume Asens, s’articularà al voltant de taules simultànies de conversa per abordar temes com el treball als territoris, el paper que hi juguen les treballadores comunitàries i les noves tecnologies, o les experiències per lluitar contra la desigualtat en l’àmbit cultural.

Aquests espais serviran per conèixer de primera mà les experiències de Brasil i els EEUU, a través de la participació de referents com Marcia Falcão, membre del Consell Director de l’Escola de Cidadania CAMP Porto Alegre, o Michael Fox, periodista i activista social vinculat a moviments socials i comunitaris als EEUU i Amèrica Llatina.

Laia Ortiz, Segona Tinenta d’Alcaldia i Regidora de l’Àrea de Drets Socials, i Fernando Pindado, Comissionat de Participació i Democràcia Activa, donaran la benvinguda el segon dia, que se centrarà a analitzar les polítiques públiques locals amb perspectiva comunitària. Podeu consultar aquí el programa de les Jornades, que es clouran amb la participació de Gala Pin, Regidora de Participació i Districtes.

La inscripció és gratuïta i es pot fer a través d’aquest enllaç.