Formació universitària

01. Màster oficial en polítiques socials i acció comunitària [+]

El Màster Oficial en Polítiques Socials i Acció Comunitària ofereix un pla d’estudis amb orientació professionalitzadora i de recerca. La formació combina l’adquisició de coneixements teòrics i pràctics, amb professorat acadèmic i professional, i utilitzant el treball de casos i el diàleg amb experiències del territori per fer una aproximació complexa i participativa a la realitat de les polítiques socials i l’acció comunitària.

02. Postgrau Dinamització Local Agroecològica [+]

Proposta pràctica d’àmbit local per construir un sistema agroalimentari sostenible mitjançant la promoció de la sobirania alimentària, la cohesió territorial i social, la reproducció social de les comunitats locals i la conservació dels ecosistemes.

03. ECIU [+]

L’Escola de l’IGOP és col·laboradora del Consorci Europeu d’Universitats Innovadores, L’ECIU University. L’objectiu del consorci és crear un model d’institució d’ensenyament superior a escala europea, que funcioni com un sistema obert i flexible.

Formació no universitària

01. IAP a les escoles [+]

El projecte Investigació Acció Participativa a les escoles acompanya els centres eductius en el vincle amb els seus territoris i comunitats properes, amb la voluntat de generar reflexió i consciència crítica entre els i les estudiants de primària i secundària. Recorrem totes les fases d’una investigació amb la intenció de realitzar una acció per incidir en el fenomen estudiat.

02. Escola d’Estiu de l’IGOP [+]

Un espai per conviure, aprendre i reflexionar sobre les qüestions socials d’actualitat. Ens agrada la idea d’una escola d’estiu itinerant, que es mou pel territori buscant experiències i persones de les que sempre es pot aprendre molt.

03. Nous lideratges als barris

Un programa de formació vivencial i empoderadora adreçat a joves de les setze barriades del Pla de Barris per tal que puguin contribuir construir teixit social i a promoure propostes col·lectives als barris i a la ciutat.

04. Comunalitat urbana Nou Barris [ + ]

Una  agrupació  d’organitzacions i comerços del  territori  de  Nou  Barris impulsen les economies comunitàries i les xarxes de suport mutu. Es treballa per definir una estratègia relacional que possibiliti la generació de demanda suficient per fer sostenibles les iniciatives de generació d’ocupació i creació d’activitat econòmica.

05. L’Impuls de barri

És un projecte per generar consciència social i vinculació comunitària. Ho fa mitjançant un procés de creació musical des del rap que requereix investigació social, reflexió i generació d’enllaços entre la joventut participant i el veïnat del barri.

Mitjançant una acció artística i performativa a l’espai públic, es capta l’atenció de la joventut i es genera un primer vincle. A partir d’aquí, es fa una presentació pública al barri i s’estableix una rutina de treball setmanal que combina sessions grupals, entrevistes amb actors de la comunitat, l’enregistrament de sons per generar bases, la producció musical i, finalment, la posada en escena. Alhora, de forma progressiva, el projecte passa a formar part del teixit comunitari local i dels seus espais de treball, per contribuir a la dinamització cultural del territori, amb la finalitat que la mateixa joventut participant acabi assumint la tasca de forma progressiva.

06. MOOC Coursera en acció comunitària [+]

El curs “Acció Comunitària. Enfocaments per a la transformació social” ofereix un panorama global i un conjunt d’eines per analitzar polítiques i actuar de manera crítica en la dinamització comunitària. Posem el focus en les desigualtats socials, l’ètica, els principis a les polítiques públiques socials, així com tècniques de dinamització i participació. Si t’interessa el Màster en Polítiques Socials i Acció Comunitària, aquest MOOC et proporcionarà eines a mode introductori.

Campus UAB – Escola de l’IGOP [+]

Aquest conjunt d’activitats es complementen amb les funcions de recerca pròpies del nostre institut i que es desenvolupen al Campus de la Universitat Autònoma de Barcelona a Bellaterra. Pots trobar tota aquesta informació al nostre web institucional: https://igop.uab.cat/