ESCOLA DE POLÍTIQUES SOCIALS I URBANES IGOP-UAB

L’Escola de l’IGOP és un espai universitari dedicat a la transferència social i la construcció compartida de coneixements útils per a la construcció d’una societat més justa, inclusiva i amb més qualitat democràtica.

Organitzem i acollim les activitats pròpies d’un centre de recerca (jornades, seminaris, estades d’investigació) amb el propòsit de mantenir-nos oberts a tota mena de relacions i produccions conjuntes amb tots i totes les que comparteixin la nostra voluntat d’acció i transformació social. Per això desenvolupem metodologies específiques orientades a la formació a partir de la pràctica, la recerca – acció, la facilitació d’intercanvis, transparència i “codi obert”, metodologies i estratègies per a l’apoderament, etc.

L’Escola de l’IGOP tindrà sentit en tant que siguem capaços de generar oportunitats i vincles de treball amb altres institucions i organitzacions de dins i de fora del món universitari, amb persones a títol individual i amb el nostre entorn més proper.

Centre de referència en formació comunitària

A través de la recerca i l’organització de diversos seminaris, xerrades i cursos de formació, l’Escola de l’IGOP ha esdevingut un centre de referència en la formació per a l’acció comunitària. L’Escola coordina el Màster Oficial Interuniversitari en Polítiques socials i acció comunitària, fruit de la feina relacional i els vincles que mantenim al territori amb administracions, serveis públics i organitzacions de la societat civil. Tant la formació com l’anàlisi de casos són altament valorats, tant per l’alumnat, com per les universitats sòcies del projecte (UAB, UdG, UdL, UVic).

L’IGOP i l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA-UAB) han creat el Postgrau en Dinamització Local Agroecològica a partir de trobades i intercanvis amb actors com la Sobirania Alimentària de Catalunya i Ecologistas en Acción.

També oferim formacions obertes i totalment gratuïtes com la Investigació Acció Participativa a les Escoles, que realitzem en col·laboració amb diversos centres d’educació primària i secundària del Districte de Nou Barris, o l’Escola d’estiu de l’IGOP un espai d’intercanvi de coneixements i experiències entre actors de dins i fora de la universitat. Aquí pots consultar tota la formació que ofereix l’Escola de l’IGOP

EQUIP

Coordinació de l’Escola de l’IGOP:
Ernesto Morales (ernesto.morales@uab.cat)

Coordinació del Màster Oficial en Polítiques Socials i Acció Comunitària

Carolina Muñoz Mendoza (carolina.munoz@uab.cat)

Tècnica de Recerca
Núria Reguero (nuria.reguero@uab.cat)

Administració
Olga Garcia (Olga.Garcia@uab.cat)

Imatge i Comunicació
Jaume Badosa (jaume.badosa@uab.cat)

Junt amb el suport de tot l’equip de l’IGOP-UAB.