Hem publicat el programa definitiu de l’Escola d’Estiu, pots consultar-lo aquí: http://bit.ly/Programa_4aEscolaEstiuIGOP

Ja han passat les eleccions municipals. No les valorarem aquí, però sí que pensem que l’aposta per dedicar la 4a Escola d’Estiu de l’IGOP a debatre sobre el futur dels municipis, no perd ni molt menys rellevància.

Us presentem els debats que proposem per aquest dies (29 de juny al 3 de juliol). Encara no surten noms perquè estem acabant de tancar invitacions i agendes. També hem d’acabar de parlar amb algunes persones que havien dit “parlem després de les eleccions”. En breu tindreu els noms dels ponents d’enguany, els que surten al programa, però a participar del debat sobre el nou municipalisme esteu totes i tots convocats.

Com ja ha passat en edicions anteriors, en agrada la idea d’una Escola d’Estiu itinerant, que es mou pel territori buscant experiències i persones de les que sempre es pot aprendre molt. Per aquesta IV Escola d’estiu IGOP2015, ja us podem anunciar que els debats de dilluns, dimarts i dimecres els farem al CEIP Mestre Morera, del barri de la Ciutat Meridiana.

Dilluns 29 de juny: Cap a un nou municipalisme?

• L’estat de la qüestió: els nostres municipis i els nostres ajuntaments
  • Nou municipalisme?
  • El paper dels municipis en la construcció d’un nou estat
  • Repolitització municipal davant la crisis
  • La gestió municipal enfocada al client-ciutadà: nous escenaris?

Dimarts 30 de juny: Un nou paper de la ciutadania?

• Repensar les polítiques de participació ciutadana
  • El paper de las associacions, els moviments socials i la participació comunitària.
  • Internet, Política i Ciutadania.
  • Diàleg a partir de experiències municipals de promoció de la participació ciutadna: Barcelona, Madrid, San Sebastián i Lleida.

Dimecres 1 de juliol: Noves polítiques locals?

• L’estat de la qüestió de les polítiques locals
  • Les polítiques de desenvolupament local.
  • Les polítiques de cura i atenció a les persones.
  • Les polítiques de cohesió social i urbana.

Dijous 2 de juliol: reptes organitzatius en el pas del carrer a les urnes.

• ¿Com es poden construir partits polítics o artefactes electorals que combinin de forma òptima qualitat democràtica amb operativitat?
  • ¿Com aconseguir que els models emergents basats en la cultura de descentralització i el treball en xarxa no posin en perill la coherència d’una acció política que ha de ser vista i percebuda com a integral/coherent?

Divendres: 3 de juliol: Política és comunicació

• El relat periodístic de les noves realitats municipals
  • Quan veïns i veïnes són notícia
  • Com ha anat la campanya, com estant anat els pactes
  • Nova política, nous mitjans

DADES BÀSIQUES:

Dates: 29 juny – 3 juliol

Horari: 16:30 – 20:30h

Lloc: Escola de l’IGOP, CEIP Mestre Morera i altres espais a confirmar

Preu: 30 €

Inscripcions i Pagament: Cal inscriure’s a través del següent enllaç http://bit.ly/4a_Escola_Estiu_IGOP  i esperar a rebre les instruccions per efectuar el pagament de la matrícula.

Data límit inscripcions:  23 juny 2015

Preprograma 4a Escola Estiu IGOP