El passat divendres 25 de març va concloure el Projecte d’Investigació – Acció Participativa al centre educatiu El Turó, al barri barceloní del Turó de la Peira, experiència desenvolupada entre l’alumnat de 5è de dita escola i l’Institut de Govern i Polítiques Públiques de la Universitat Autònoma de Barcelona (IGOP-UAB) gràcies a professors/es i a alumnes del màster en Polítiques Socials i Acció Comunitària.

A la sessió final, alumnes i mestres del Turó es trobaren a l’escola de l’IGOP per presentar i debatre sobre les conclusions extretes del projecte de recerca, el qual gira entorn a com conviuen les diferents cultures presents al barri. Juntament a la comunitat universitària, també va assistir a la trobada la Gestora de Projectes del Turó de la Peira i Can Peguera de la Direcció de Serveis a les Persones i al Territori del Districte de Nou Barris, Sonia Montes. Plegades van pensar possibles activitats interculturals al barri.

Gràcies a aquesta experiència, l’alumnat va mostrar l’adquisició de noves dinàmiques de treball i reflexió, d’una creació de coneixement compartit en relació a la realitat del territori, reconeixent tant a agents del territori com equipaments públics que abans desconeixien. D’aquesta manera, la IAP a les escoles pot contribuir a que l’alumnat dels centres educatius reflexioni per a la millora del seu entorn, generant a la vegada vinculació amb el mateix.

Reproductor de vídeo