El passat 5 de març l’Escola de l’IGOP va tenir una visita molt especial, la dels estudiants de 5è curs de l’escola El Turó, els quals estan participant al projecte d’IAP (investigació acció participativa) sobre l’accés als equipaments i béns comuns del barri. Aquesta escola pública està ubicada al Turó de la Peira, a Nou Barris, a pocs minuts a peu de l’Escola de l’IGOP.

La visita va consistir a fer un recorregut per l’Escola de l’IGOP, conèixer els qui hi treballen i aprendre sobre les investigacions i els projectes que s’estan impulsant. Aprofitant que el projecte d’IAP ja està a la seva última fase, es va realitzar una sessió sobre anàlisi de dades entre els alumnes del Turó i els alumnes del Màster en Politiques Socials i Acció Comunitària que estan acompanyant la IAP com a investigadors voluntaris.

És molt important per a l’Escola de l’IGOP obrir les portes a convidats com els estudiants del Turó, ja que aporta a l’enfortiment del vincle amb el barri i estreta la col·laboració per a l’impuls de projectes compartits orientats a l’acció comunitària, com és el cas de la Comunalitat de Nou Barris. També destacar la importància per als estudiants de 5è grau que participen a la IAP que coneguin i visitin la Universitat, que sigui per a ells un espai de referència al barri i que la puguin tenir present amb aquesta idea de generar i produir coneixement compartit per millorar realitat. Anar a la universitat, o fins i tot ser professors o investigadors, també ha de poder ser un dels itineraris possibles pels nens i nenes del barri!

Escola El Turo