El Treball Final de Màster (TFM) del nostre alumne Ignacio Raúl Pérez Peña del curs 22-23, ha guanyat un Accèssit en els Premis Arquímedes 2023, atorgats pel Ministeri d’Universitats d’Espanya.

La recerca premiada és titula “Empoderament juvenil i vinculació comunitària a través del desenvolupament cultural, comunitari i metodologies de recerca acció participativa” i va ser tutoritzada pel nostre professor Ernesto Morales, Coordinador de l’Escola del IGOP.

Aquest TFM es va enfocar en el projecte “Impuls de Barri” del barri Ca Sant Joan de Montcada i Reixac, realitzat conjuntament entre l’Associació Cultural Llobregat Block Party i l’IGOP-UAB, combinant activitats de l’Hip hop i de investigació acció participativa. L’objectiu de la recerca, va ser determinar el potencial d’aquest projecte per a enfortir l’empoderament juvenil i el desenvolupament cultural comunitari, i es va realitzar mitjançant un estudi de cas qualitatiu que va incloure diverses entrevistes a actors rellevants del projecte i del territori, i l’anàlisi de contingut dels discursos recollits.

En conversa amb el nostre equip, Ignacio ha comentat el gran significat personal que té aquest premi per a ell però sobretot, per a les ciències socials i l’acció comunitària en particular, per la rellevància que tenen per al desenvolupament de qualsevol societat.

També, ha destacat l’important que ha estat el màster per a ell, com impuls per a decidir-se a investigar en aquest camp, destacant la gran utilitat que van tenir les diferents assignatures i especialment els estudis de casos pràctics, que permeten connectar-se directament amb la realitat social i territorial.

Aquest guardó, el premi Arquímedes, té com a finalitat fomentar la recerca científica entre els estudiants universitaris premiant els millors treballs de recerca de totes les àrees del coneixement duts a terme per alumnes de grau i màster de les universitats espanyoles.

En aquest enllaç podràs trobar el TFM de l’Ignacio i d’altres alumnes del nostre màster.